Захист від маніпуляції.

Однією з найпоширеніших маніпуляцій, є так званий Подарунок.

Коли нам щось дають, ми відчуваємо необхідність віддати натомість. У квітковому магазині вибирала квіти для подруги, продавець, окрім компліментів, подарував невеликий букет.

У подібній ситуації, визначте – подарунок був зроблений від щирого серця або як торговий  прийом (наприклад, купити подарунок дорожче)? Друге – ви нічого не зобов’язані. Поставтеся до подарунка, як до подарунка.

Взаємна поступка.

Для того щоб продати щось, маніпулятори часто пропонують товар дорожче. Зрозумілий приклад можна навести на побутовій ситуації. Ви вибрали готель для відпочинку і тепер потрібно вмовити чоловіка поїхати саме туди. Презентуйте спочатку той, на який він точно не погодитися, наприклад дорожче. Після відмови презентуйте основний. Ой, вийшла порада J

Як убезпечити себе від такої ситуації? Як і в першому варіанті – визначте чи це маніпуляція? Якщо так, оцініть варіант із холодним серцем і лише після цього, приймайте рішення.

Зобов’язання.

Всі ми прагнемо добре виглядати в очах оточуючих, і це часто допомагає ловити нас на гачок маніпуляторів.

Наприклад, Вам зателефонували зі стандартним соц. опитуванням, після уточнення вашого ПІБ, віку, вас запитають про рівень доходу, далі про те, як ставитеся до тварин. Звісно, ​​Ви скажете – позитивно. Далі вам запропонують взяти участь у допомозі котикам, собачкам, жирафам… Можливо, скажуть, що люди з вашим статусом дуже часто беруть таку участь. Все, ви на гачку.

У Вас є кілька варіантів реакції:

  1. Відмовитись – перекреслите, що самі ж і сказали.
  2. Погодитись – піти на поводу у маніпулятора.
  3. Розкрити маніпулятора – повідомити, що ви зрозуміли, що це завуальований продаж з використанням маніпуляції.

Соціум.

Там, де ми не сильні, часто вдається до думки інших. Наприклад, питаємо пораду продавця. Той у свою чергу порадить вигідніший для себе (дорожче за вартістю, що залежався на полиці і т.д.). Пам’ятаєте, як нам казали – цей светр носить мій синок вже три роки J

Убезпечити себе від «впарювання» можна проханням надати на вибір кілька варіантів та розповісти про їхні відмінності. Так само, непоганим варіантом буде самостійно вникнути в питання.

Довіра до авторитетів.

У наш час цими авторитетами часто є блогери. У багатьох випадках це справді професіонали своєї справи.

Наприклад, лікар дієтолог радить нову дієту. Для початку перевірте диплом та відгуки про цього персонажа.

Дефіцит.

Щоб мотивувати нас зробити покупку швидше, продавці нерідко симулюють нестачу товару чи великий попит на неї. Мовляв, беріть сьогодні, завтра вже не буде.

У цій ситуації можете повідомити продавця, що цей товар продається не тільки в його магазині, а цю послугу можна отримати не лише в цій компанії.

Подібних варіантів маса, на жаль, у зв’язку зі своєю завантаженістю, зайнятістю ми не можемо відстежити їх усі.

Меню