Адаптація співробітників віддалено

Сучасні реалії ведення бізнесу диктують особливі методи управління компаніями, серед яких адаптація співробітників віддалено грає важливу роль. Для дистанційних фахівців застосовується іншої не офісний набір HR-інструментів, так як координація роботи даної категорії персоналу має свої психологічні особливості.

Більшість роботодавців помилково вважають, що адаптація віддалено – це процес ознайомлення новачків з умовами роботи, колегами, поточними завданнями і проектами. На практиці даний етап необхідно розглядати більш широко, щоб в умовах віддаленої роботи кожен співробітник усвідомлював цінність корпоративної культури і власного вкладу в загальний результат. Від якості прийнятих в компанії підходів, спрямованих на забезпечення грамотної комунікації та ефективної взаємодії з командою, залежать майбутні темпи розвитку і досягнення базових цілей.

Таким чином, адаптація співробітників віддалено включає в себе не тільки односторонню оцінку навичок кандидатів при прийомі на роботу або результативність, вже прийнятих в штат, але і методи, спрямовані на формування позитивного зворотнього зв’язку: створення комфортних умов для повноцінного приєднання до команди при переході на віддалений формат.

Неправильно побудований процес адаптації віддалено – один з основних факторів зниження ефективності персоналу, а також вирішальна причина відходу співробітників в перші місяці роботи. Як наслідок, компаніям доводиться витрачати додатковий час на пошук і впровадження нових співробітників, витрачаючи за різними оцінками від 1 до 3 місяців і від 1 до 4 окладів співробітника.

Працювати з віддаленою командою складніше, ніж з офісною, так як співробітники відчувають себе відсторонено, не переймаються активною участю в корпоративному житті компанії. До того ж, проблематика дистанційної роботи лежить на поверхні: співробітникам складно швидко вникнути в усі нюанси віддаленої роботи, внаслідок чого вони тривалий час працюють не в повну силу.

На прикладі таких великих роботодавців, як Google, Oracle і Microsoft, які довели ефективність обраної стратегії, адаптація персоналу віддалено повинна пропонувати рішення наступних аспектів:

  • персональний підхід і індивідуальну мотивацію;
  • наставництво;
  • контроль і чіткий зворотній зв’язок.

Розглядаючи адаптацію співробітників віддалено крізь призму роботи колл-центру, і не тільки, слід враховувати:

  1. ідеальний працівник – це професіонал, здатний працювати самостійно, але при цьому бути частиною команди, що знаходиться на зв’язку в робочий час і спокійно приймає контроль над виконанням своїх обов’язків;
  2. велика кількість адаптаційних процедур ускладнює освоєння співробітниками функціональних обов’язків, заважає зосередитися на роботі, викликає занепокоєння і невпевненість в собі, аж до стресу;
  3. персональне спілкування лінійних керівників з безпосередніми підлеглими – визначальне значення успіху адаптації на “удаленке”;
  4. дистанційне спілкування необхідно впроваджувати нарівні з зручними технологічними рішеннями за участю фахівців, які могли б поділитися корисними знаннями для вироблення колегами відповідних потрібних навичок.

У підсумку, грамотно організована система віддаленої адаптації знижує фінансові та часові витрати компанії, прискорює процес входження співробітників в новий трудовий формат, збільшує ефективність персоналу в найкоротші терміни, знижує кількість помилок в процесі виконання функціональних обов’язків, а також скорочує рівень плинності кадрів.

Цікавий факт зі свіжого звіту компанії Lenovo, передумовою для якого послужив намір вивчити наслідки в процесі тривалого знаходження в режимі віддаленої роботи: 77% працівників в світі припускають, що компанії і надалі збережуть лояльність до віддаленої роботи персоналу. Більш того, 61% респондентів відчувають себе більш продуктивними, працюючи безпосередньо в віддаленому форматі.

Якщо сприймати адаптацію співробітників віддалено, як ключовий момент управління компанією, інвестувати в розвиток культури дистанційної роботи, складнощів з інтеграцією таких співробітників в життя компанії не буде. Від цього виграють всі, і в першу чергу сама компанія – ви зможете наймати не тих, хто живе неподалік, а дійсно кращих.

Меню